Упис у први разред школска 2022/23.

ОБАВЕШТЕЊЕ за родитеље будућих првака

У складу са дописом Министарства просвете, науке и технолошког развоја (од 11.3.2022.) и ове године ће родитељима бити доступна услуга еЗаказивање за упис и тестирање детета у основној школи у периоду од 21.3.2022. до 31.5.2022. године. Заказаног  дана ће педагог или психолог извршити тестирање будућег првака.

Родитељи приликом уписа не подносе ниједан документ у папирном облику- подаци из матичне књиге рођених, евиденције пребивалишта и здравственог информационог система се прибављају по службеној дужности, електронским путем у самој школи. Изузетно, ако је лекарски преглед обављен код приватног лекара или у војној здравственој установи, биће потребно да га родитељ донесе у школу.

Школа је у обавези да по службеној дужности прибави потврде о обављеном обавезном предшколском програму.

 

У ПРВИ РАЗРЕД школске 2022/23. године уписују се деца рођена од 1.3.2015. до 28.2.2016.

 

У први разред се уписује свако дете које до почетка школске године има најмање шест и по, а највише седам и по година.

Изузетно, детету се може одложити упис у први разред за годину дана, у складу са посебним законом.

Дете које има од шест до шест и по година уписује се у први разред након провере спремности за полазак у школу. Школа организује проверу спремности.

Ако је дете старије од седам и по година због болести или других разлога није уписано у први разред, може да се упише у први или одговарајући разред на основу претходне провере знања. Претходну проверу знања обавља тим састављен од наставника разредне наставе, педагога и психолога школе уважавајући стандарде постигнућа и ценећи најбољи интерес детета.

 

Информација за родитеље у вези са еЗаказивањем термина за упис и тестирање  детета у ОШ

И ове године родитељи / други законски заступници који су грађани Републике Србије могу електронским путем да закажу на Порталу еУправа термин за упис и тестирање детета у основну школу покретањем услуге еЗаказивање термина за упис и тестирање детета у ОШ.

Потребно је да:

  • Будете регистрован корисник, односно имате креиран налог на државном порталу за електронску идентификацију eID.gov.rs
  • Покренете услугу на Порталу еУправа (Услуге → Образовање → еЗаказивање термина у ОШ)
  • Закажете термин у школи којој Ваше дете територијално припада

Приликом уписа није потребно да прилажете документа, јер ће их школа прибавити по службеној дужности, и то:

  • Извод из матичне књиге рођених
  • Уверење о пребивалишту
  • Уверење о похађању припремног предшколског програма
  • Потврду о обављеном лекарском прегледу – лекарско уверење*

* Изузетак је само лекарско уверење уколико сте преглед обавили код приватног лекара или у војној здравственој установи.

Напомена 1: Термин можете да откажете 24 часа раније. Уколико не откажете термин и не дођете у заказаном термину у школу, систем Вам неће дозволити да наредних 14 дана резервишете нови термин за упис и тестирање детета у основну школу електронским путем. У том случају, родитељи ће морати директно да се обрате школи и закажу нови термин.

Напомена 2: Уколико имате додатна питања и недоумице у вези са заказивањем термина, обратите се контакт центру на 011/73-505-57. Телефонска подршка доступна је од 21. марта 2022. године и током трајања уписа у основне школе сваког радног дана од 7.30 до 15.30 часова.

 

ОБАВЕШТЕЊЕ

за родитеље будућих првака заинтересоване за целодневну наставу

Предаја докумената за целодневну наставу обавиће се у понедељак, 4. априла 2022. године са почетком у 8 часова у нашој школи. Том приликом утврдиће се редослед пријављивања који ће бити један од критеријума за формирање одељења целодневне наставе.

Да подсетимо!

Због великог интересовања родитеља за овај облик наставе, и у складу са могућностима школе, у школској 2022/23. години планирано је уписивање два одељења целодневне наставе, тачније педесет ученика.

Предност при упису имају:

  1. деца без родитељског старања (потребно је приложити потврду Центра за социјални рад);
  2. деца самохраних родитеља (потребно је приложити доказ о статусу);
  3. деца чија су оба родитеља запослена (потребно је приложити потврде да су запослени);

НАПОМЕНА: У случају да већи број пријављених испуњава претходно наведене критеријуме, узима се у обзир редослед пријављивања.

У одељењима целодневне наставе редовну наставу, ваннаставне активности и самостални рад ученика реализују два учитеља у време од 8 до 15.30 часова и обавезно је присуство ученика у том периоду. Могућност ранијег изласка постоји у ретким и оправданим случајевима. Учитељ је са ученицима до 16 часова, а затим  је обезбеђено дежурство учитеља у продуженом боравку до 18 часова.

Од трећег разреда и ова одељења иду у школу по сменама (које су одређене од почетка првог разреда).

НАПОМЕНА1: Организација целодневне наставе подложна је промени у зависности од  епидемиолошке ситуације.

Предлажемо родитељима да, и поред исказане потребе за целодневном наставом, узму у обзир и мишљење стручних сарадника (психолога и педагога) колико је овај вид наставе прихватљив за њихово дете.

Напомена2: Уколико неко од родитеља из техничких разлога не може да се пријави преко портала еУправе додатну подршку може добити од административног радника школе на број телефона 063/88-26735 ( Драган Малчевић).

На ваше потребе одговорићемо у складу са могућностима  школе.

 

Захваљујемо на сарадњи.

Бранислав Недељковић, директор школе ,,20. октобар“